Lietuvių English Русский Latviešu

2016 Žūklio taurė - 1 FIP'sed etapas

2016 Lietuvos sportinės karpių žūklės čempionate „Dynamite Baits – Žūklys” atstovavo dvi komandos. Tai sustiprino komandos siekius laimėti Lietuvos čempionatą ir atstovauti Lietuvą pasaulio čempionate. Šiame straipsnyje trumpai čempionato įspūdžius pateiks „Dynamite Baits – Žūklys“ ir „Dynamite Baits – Žūklys 2“ komandų nariai. Komandų nariai: pirmoji komanda – Vilius ir Rytis, antroji komanda – Saulius ir Paulius.

„Dynamite Baits –Žūklys“

Šiemet sportinės karpių žūklės Lietuvos čempionato I-asis etapas „Žūklio taurė“ vykogegužės 19-22 dienomis, Vabalių ežere, Alytaus rajone. Kaip ir kasmet,varžyboms pradėjome ruoštis gerokai anksčiau – dar 2015 metų pabaigoje užsakydami pašarus ir kitą reikalingą įrangą, o iki čempionato likus mažiau neisavaitei pasiruošimas tapo itin intensyvus – buvo rišamos sistemėlės, pervyniojami valai, ruošiamos PVA kojinės. Varžybų pradžioje toks pasiruošimas leido visą dėmesį sutelkti į operatyvų įrangos paruošimą ir sėkmingą startą.

Burtai lėmė, kad mūsų komanda „Dynamite Baits– Žūklys“ ištraukė ketvirtąjį sektorių, kuris yra giliojoje Vabalių ežero dalyje. Šiame sektoriuje mums dar nebuvo tekę žvejoti, todėl tik atvykę į sektorių įvertinome jo privalumus ir trūkumus.Esminis ketvirtojo sektoriaus privalumas tas, kad jis ribojasi su ežero sekliąja dalimi, kur netoliese yra sala. Didžiausias trūkumas – sektoriaus kairėje pusėje buvęs senas sulūžęs lieptas, kuris trukdė traukti žuvį. Apsižvalgę ir įvertinę sektorių, paruošėme savo įrangą varžyboms ir laukėme,kol teisėjas paskelbs varžybų pradžią.

Sulaukę starto pradėjome markeruotis ežero dugną ir ieškoti perspektyvių taškų žvejybai. Susiradome du taškus: vieną sektoriaus kairėje, arčiau salos 2,5 m gylyje, kitą – priekyje, 3,5 m gylyje. Sumetę meškeres jaukinome taškus ir laukėme kibimo. Pirmoji žuvis užkibo prieš pat teisėjui atvykstant sverti žuvies. Betraukiama žuvis palindo po lieptu, bet laimingo atsitiktinumo dėka pavyko ją ištraukti. Karpis svėrė 5,300 kg ir buvo didžiausia per šias varžybas mūsų pagauta žuvis. Pirmąją naktį iš viso pagavome tris žuvis – po rytinio svėrimo buvome 6-oje vietoje su keturiomis žuvimis, kurių bendras svoris buvo 15,990 kg.

Varžybų metu žuvį traukti labai trukdė mūsų sektoriaus kairėje buvęs senas sugriuvęs lieptas, dėl jo praradome nemažai žuvų, todėl antrąją varžybų dieną gavome leidimą lieptą išmontuoti – pašalinę kliūtį galėjome nevaržomai traukti žuvį irpo vakarinio svėrimo antrąją varžybų dieną pakilome į 5-ąją vietą su devyniomis žuvimis, kurių bendras svoris buvo 82,590 kg.

Antrąją naktį kibimas buvo geras, tad po trečiosios varžybų dienos rytinio svėrimo pakilome į 3-ąją vietą su dvidešimčia žuvų, kurių bendras svoris buvo 65,620kg, o po vakarinio svėrimo nukritome į 4-ąją vietą su 26 žuvimis, kurių bendras svoris – 82,590 kg.

Varžybos buvo įtemptos – visos komandos labai stengėsi, nebuvo net minčių nuleisti rankas anksčiau laiko, todėl intriga išliko iki pat galutinių rezultatų paskelbimo. Teisėjui paskelbus rungtynių pabaigą ir pasvėrus žuvis, sužinojome,kad per varžybas mūsų sugautos 32 žuvys,kurios bendrai svėrė 100,810 kg mums lėmė garbingą 4-ąją vietą, kurią nuo 3-iosios skyrė vos 5 kg.

Su komanda „Dynamite Baits – Žūklys“ norime padėkoti varžybų organizatoriams už gerai suorganizuotą sportinės karpių žūklės Lietuvos čempionato I-ąjį etapą „Žūklio taurė“, taip pat savo remėjams UAB„Žūklys“ už rėmimą ir pasitikėjimą.

Dėkojame varžybų organizatoriams ir rėmėjams ,,Žūklys“.

Vilius ir Rytis

„Dynamite Baits –Žūklys 2“

Pirmas turas vyko gražiame Vabalių ežere ankstyvą pavasarį. Treniruotė parodė, kad žuvys pakankamai gerai kibo seklioje dalyje, o gilioje dar kibo vangiai, dėl to visos komandos norejo pakliūti į ežero sekliają dalį arba bent jau jos prieigas.

Po burtų traukimo tapo aišku, kad šiame ture nieko gero nuveikti nepavyks –ištraukėme 22 sektorių. Žinoma, rankų iškart nenuleidome. Pasidarę dugno reljefo žemelapį nusprendėme, kad vienintelis variantas norint pasiekti gerų rezultatų –  žvejyba pakrantės zonoje, kurioje vyravo palyginus mažas gylis (iki 2 m). Kitose zonose gylis staigiai didėjo ir ten žvejoti ankstyvą pavasarį nebuvo jokios prasmės. Vandens augmenijos dar nebuvo, tad pati pakrantės zona atrodė skurdokai, tačiau neturėjome iš ko rinktis.

Taigi,varžybos prasidėjo. Pirmieji metimai į numatytus žvejybos taškus skriejo su PVA kojinėmis ir viltimi, kad ten galbūt yra žuvies. Jaukinti is karto su spombomis minties atsisakėme. Praėjus geram pusdieniui, vis dar nepastebėjome jokių žuvies aktyvumo ženklų, todėl nusprendėme negausiai pajaukinti, kad priviliotume žuvį į gaudymo zoną. Negana to, kad iki vakaro kibimo nesulaukėme,dar sustiprėjo vėjas ir vis smarkiau pūtė mums į nugaras, nunešdamas paskutinius vilties likučius pagauti žuvį. Prieš naktį žuvis jaukinome šiek tiek gausiau, nes žinia, kad žuvys naktį atplaukia arčiau krantų. Deja, ir naktį kibimo nesulaukėme. Rytas buvo gana vėsus, o vėjas ir toliau sėkmingai pūtė mums į nugaras – tikriausiai kiekvienas žvejas pritartų, kad tai bene pats nepalankiausias oras žvejybai.

Diena praėjo greitai. Nepaisydami prasto sektoriaus ir nepalankaus oro, toliau kantriai jaukinome taškus jų neperkraudami. Likvidų normas sumažinome pusiau ir visai atsisakėme aliejų. Sėklų irgi stipriai sumažinome – palikome tik kanapes. Kitos komandos buvo jau seniai pagavusios pirmąsias žuvis ir po truputį didino kilogramų skaičių įskaitinėje lentelėje, pamažu aiškėjo varžybų lyderiai. Buvo smagu sekti naujienas ir kadangi mūsų sektorius buvo pačiame ežero gale, galėjome tiesiogiai matyti, kaip gaudo konkurentai. Su viltimi kažką pagauti nuėjome miegoti.

Antroji naktis mus apdovanojo dviem kibimais. Abu juos realizavome ir pagaliau įsiskaitėme turnyrinėje lentelėje – tai nuteikė optimistiškai. Žinoma, mūsų sektorius neleido per daug įsisvajoti apie išsiveržimą į turnyrinės lentelės priekį, tačiau, kaip sakoma, viltis miršta paskutinė.

Visą dieną dirbome sektoriuje, nuolat permetinėjome meškeres, bandėme ziginti. Per treniruotes puikiai pagavome ant zigo, tiesa, tai buvo sekliojoje dalyje. Gaudymo taškų nekeitėme, nes ir nebuvo kitų variantų. Jaukinome negausiai, bet labai tiksliai, tikejomės bent jau kokį amūrą privilioti savo jaukais, bet vis stiprėjantis vėjas į nugarą daug vilties nesuteikė. Nuotaika gerino tai, kad mes nebuvome paskutinai turnyrinėje lentelėje, o mūsų pirmoji komanda „DynamiteBaits-Žūklys“ gaudė gana gerai.

Paskutinė naktis mums padovanojo dar viena kibimą. Taigi, pirmasis Lietuvos sportinės karpių žūklės čempionato turas mums baigėsi su trimis kibimais ir trimis karpiukais įskaitoje. Nors ir labai stengėmės, tačiau pasiekti įspūdingų rezultatų šiame ture, deja, nepavyko – užėmėme 12-ąją vietą iš 14 komandų ir viltis pasirodyti geriau sudėjome į kitą turą.

Dėkojame varžybų organizatoriams ir rėmėjams ,,Žūklys“.